torsdag 21 juli 2011

Trött mamma och Tappas till middag



Känns fortfarande lite svårt att ställa om från fem veckors ledigt till att jobba, min hjärna är inte riktigt där än, i synnerhet på morgonen känns det tungt.
Och när jag kommer hem är jag ännu mer trött och killarna ville leka, läsa sagor och gosa.
När jag handlade på väg hem från jobbet så insåg jag att det inte skulle bli någon elegant tre rätters middag.








Köpte lite småplock av Tappasvariant.
Blev till en liten tallrik var åt oss och de två barn som var hemma fick rester.
I bland är det enkla det godaste eller i alla fall det....hm enklaste!

















Jag har sparat massa roliga historier barnen sagt eller gjort i en mapp, någon gång ska jag göra något av allt bus och tok.
Någon gång ska jag till och med göra lite mer än första sidan i deras "Mitt första år" bok *skäms*
I alla fall så skrattade jag högt här när jag hittade den här historien från i våras då jag lagat Apelsin marinerade skinkstek med färsk ingefära och barnen kom in i köket i ett obevakat ögonblick och tog byttan med marinad som riddarhjälm.
"Nu har vi tvättat bort marinaden av olivolja och apelsin ur Leos hår ...numera är jag en tjuvmamma som ska gå in på mitt rum och stanna där till jag är snäll grät Carl som också fick tvätta håret...förtvivlade tårar efter pappa som är på jobbet och är snäll ...så kan det vara ;).
Så kan matlagning också sluta.

Hittade också ett ljuvligt kort på dem, bara någon timme gamla.
Små och alldeles oskyldiga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar