fredag 15 juli 2011

I dag regnar det

Det är min sista semestervecka även om jag inte börjar jobba förrän nästa onsdag. Lite vemodigt
Vi har verkligen haft en fantastisk sommar och egentligen vill jag ha mer bara, mer sol, mer salta bad, mer Öregrund med färsk strömming och potatismos, mer Pippi och Karlsson på taket. Känner mig lite som han i " Jag vill ha mer jul" fast jag vill ha mer sommar. Nu är den ju inte riktigt slut ännu, tack och lov!
Dessutom ska vi åka till Spanien i september hela familjen och det ska bli mysigt och bra att ha att se fram emot.
Sen älskar jag hösten med, men den här sköna känslan av sol, värme kombinerat med att hela familjen är ledig blir såklart speciell.
Jag har lärt mig under mina nu 18 mammaår att njuta av somrarna och planera lagom, kombinerat med spontana "det blir vad det blir resor"

.
Inga massor av måsten hemma heller, med rysningar ser jag en del familjer som renoverar, bygger, pysslar hemma hela sommaren. Jag har inte ens städat under de här fem veckorna men friskt nyttjat tonåringarna som velat tjäna extra pengar. Vi har kanske haft en sak varje dag att fixa hemma, men då pratar vi " hänga upp en tavla, eller sätta upp två lampor som vi köpte för ett halvår sen"
I dag har vi ett större projekt dock eftersom det ändå regnar. Vi ska ner på stan och klippa håret på våra tvillingkillar som avskyr det. Men med mutor av att sitta i en rallybil när mana blir klippt och löften om glass efteråt ska det nog gå bra.
Lunch blir det på någon restaurang sen, ingen matlagning i dag alltså
Förutom pannkakorna jag nu ska steka åt dem till frukost.

4 kommentarer:

  1. Kul att du nämner Öregrund, jag kommer från Gräsö. Jag håller koll i bloggen efter vegetariska recept för det är sånt vi äter hos Familjen Ekorre.

    SvaraRadera
  2. Åh bilden på killarna i dagens inlägg är taget på Gräsö. Vi åker dit minst en gång per år, i bland har vi bott på campingen och i bland på hotell inne i Öregrund. Var där för någon vecka sedan bara och hoppas vi hinner en vända till dit innan sommaren tar slut.
    Har också planer på att åka dit en hösthelg bara maken och jag.

    ps/ äter du fisk och skaldjur eller helt vegetariskt?

    / ha det gott Lena

    SvaraRadera
  3. Vi drar till ön imorgon och hoppas på blåbärslycka! Om ni ska till Öregrund en hösthelg skulle jag rekomendera Hotell Floras trädgård som verkligen är jättemysigt! Det är ett riktigt charmigt personligt hotell!
    (Jag käkar inte fisk eller skaldjur.)

    SvaraRadera
  4. Hoppas ni får riktigt skön och massa blåbär. Vi har bott på Flora flera gånger och älskar verkligen det hotellet. I sommar bodde vi dock inte där då de vilda tvillingarna var med ;)
    Hoppas bo där en helg i höst.

    Ska laga lite vegetariskt någon dag och länka ut, annars går flera recept att använda som bas såklart men exempelvis byta ut kyckling mot quornfile. Men jag gissar att det kan du bättre än jag hur man gör om vanliga recept med kött till vegetariska.

    ha det gott/ Lena

    SvaraRadera