lördag 16 juli 2011

musslor till middag




Gårdagen spenderades med goda vänner, tappas och gott vin
Fantastiskt trevligt sällskap och god mat och som vanligt undrar jag varför man inte oftare ta sig tid så här. Att sitta vid ett dukat bord och äta mat som någon annan lagat och ha en konversation med vuxna för omväxlings skull. Inte ha det här " mamma, mamma , mamma. bajs i böjjan mamma. mamma jag ,lill inte."
Eller som nu med morgonkaffet ha ljudet av inte bara en polisbil utan en polis och en ambulans som med sirener och hjulen ni vet så där uppsnurrade så de det dånar i hela huset.
Å andra sidan skulle man om man aldrig hade de här mysiga middagarna med två snart tre åringar inte heller få höra mitt i maten med en stor blöt kladdig puss " mamma ja äskar dig" .

Matlagning hemma i går skötte maken om- snabbmakaroner och köttbullar, således inget att skriva gastronomiska matinlägg om och det tror jag de flesta av er klarar att sno i hop själva. För det är verkligen inget fel i snabbmat i bland.
Bilden här är från vår semester på Gräsö, killarna äter just makaroner och köttbullar.


Eftersom jag börjar jobba nästa vecka så måste jag matplanera mer, att ta dagen som den kommer matmässigt är inget som fungerar så bra här i en familj med fem barn och mamma och pappa som jobbar heltid.
Typen av mat och hur jag lagar mitt i veckan mat kommer därför förändras.
Men i kväll blir det musslor. Välkomna tillbaka då och ha en trevlig dag
// Lena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar