onsdag 13 juli 2011

världens bästa pappa eller något?

Efter två dagar på Astrid Lindgren;s värld frågar maken barnen " Vem är världens bästa pappa då"
KARLSSON!!! skriker lillebror!!!!
Japp vi har varit på Astrid Lindgrens värld i sommar och det är världens bästa familjepark.
I bland brukar jag skämta att jag skaffade sladdbarn för att kunna åka dit igen flera år.
Jag blir aldrig besviken när vi kommer dit och barnen får kramar av Pippi, eller som när Karlsson tog sonens pizza " för Karlsson är ju också lite hungrig", eller när de kurat i hop sig lite lagom rädda när Tengilsmännen tar fram sina knivar och frågar om barnen sett "den där Lejonhjärta".
Jag vet inte om man får göra reklam på en blogg, jag är så blogg ny.
men i år blev jag ännu mer positivt överraskad när vi kom dit, det var sex år sen sist jag var där.
Maten var så bra i år!
Jag gillar egentligen inte ens prinskorvar och än mindre stuvade makaroner, tills nu då.
Jag bloggar ju mest om mat, men vet ni jag hoppar gärna över egna picknicken dit och äter deras "gud vet hur de lagade de makaronerna" som jag egentligen beställt till tre åringarna.
Isterbanden och den stuvade potatisen gick inte heller av för hackor.
Så nu är det inte bara teatern, de otroligt duktiga skådespelarna och kulturens skull jag åker dit. Nästa gång vill jag ha stuvade makaroner och prinskorv jag med!


3 kommentarer:

  1. Du har ju inte alls blogg.se! :O blogger/blogspot juuuu! ;D gick inte och ta http://lisasvanbom.blogg.se så fick ta min blogger.

    SvaraRadera
  2. ok jag sa ju att jag var ny :)

    SvaraRadera
  3. Klart du får göra reklam på din blogg. Vissa bloggar tjänar ju tom pengar på att göra reklam så go ahead.

    SvaraRadera