söndag 24 juli 2011

mamma barn dag, med nästan alla mina barn


ja jag har ju fyra egna och en till låns. Men sonen var hemma och bonusdotter på annat håll. Så stora dottern på 18 år och de små vildingarna på snart 3 år och jag fick en egen utflykt och massa gjort.
På stortjejens önskan så åkte vi och lunchade tillsammans. Hon har jobbat hela sommaren och jag måste stolt berätta att hon skött sitt jobb bättre än en del personal jag haft under åren på mitt jobb.
Ännu gladare blev jag när hon på sin första lediga helg på länge ville spendera den med sin mamma.
Det blev IKEA lunch, inte det kuligaste stället att äta på, men med de små och en shoppinglista på hyllor blev det bra ändå.
Maten är ok för det priset, man får väl det man betalar för.
Sen köpte vi tavellister som ska sättas upp i alla barnens rum, lite pyssel finns det kanske i mig ändå.

Shoppandet tog inte slut där, vi fortsatte roa oss på nya Citygross där de till killarnas förtjusning hade en gratis karusell med hästar på. Stort plus!
Även utbudet och priserna var bra i affären, fräscht och snyggt.
Minuset är att affären ligger på andra sidan stan så det blir nog ingen stammis affär ändå.

På dotterns begäran, innan hon far ut till morfar igen och bor där en vecka och jobbar på en gård, så ska vi äta vanliga tacos.
Helt galet på en söndag, världen är verkligen upp och ner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar