söndag 17 juli 2011

jag är ingen heminredande fru






tanken med bloggen var eller är inte att skriva om inredning eller liknande.
Jag är rätt dålig på det och har under åren hellre lagt pengar på resor runt omkring i världen än på möbler och gardiner. Men ett visst intresse kanske börjar spira med stigande ålder ändå när det kommer till inredning.
Jag är i alla fall på jakt efter en fåtölj, eller två faktiskt.
En fåtölj lite som den här.


Eller den här.

Vill ha en i bra skick i antingen vitt eller vinrött, så tipsa mig gärna om ni har någon hemma ni vill bli av med!
Vill också ha en lite Emmafåtölj i bra skick- steget till att klä om möbler själv är det långt till-

Mörk röd, eller mer rödbrun alternativt vit.

Jag gillar vintage av flera skäl. Det är ekonomiskt och det är bra ur konsumtions hysteriska skäl.
Jag kan bli lätt äcklad av överdriven konsumtion som vi nog alla bidrar till mer eller mindre, så även jag själv.
Jag försöker därför att köpa begagnat där det fungerar och finns.
När jag själv vill bli av med något som exempelvis barnkläder eller från oss vuxna ger jag självklart det vidare till andra som behöver det bättre än jag själv.
Jag spar inte ens särskilt många små söta babyplagg av nostalgiska skäl, jag ger det till andra barn som inte är lika lyckligt lottade som mina.


/ Tack Lena

ps/ Tack son som hjälpte mig att ladda ner bilderna!
och översta bilden är från sidan :http://www.clipartguide.com/_pages/0511-1011-0301-0625.html

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar