lördag 2 februari 2013

Färgsprakande helgfrukost

Helgfrukostar är de bästa just för att det är helg. Man äter gott i lugn och ro. Alla sover ganska länge och lite olika. Pannkaks eller våffelberget nallas av successivt under morgonen eller förmiddagen och man får sova hur länge man vill.
Jag är den som alltid vaknar först, före alla andra. I lugn och ro och tysthet dricker jag mitt favoritkaffe och strosar runt i morgonrock och njuter av tystnaden.
I dag hörde jag efter en timme från barnrummet två små pojkar som låg i varsin säng och pratade med varandra så där himla mysigt.
-Är det lördag i dag, hör jag Carl fråga Leo.
-Ja det är det och vi har sovmorgon, svarar han.
-Åh jag älskar sovmornar.
-Är mamma vaken, frågar Carl Leo ( som jag tror vaknat först)
-Jag vet inte, säg att du är kissnödig så kommer hon.
-Mamma, jag är kissnödig ropar Carl direkt.

omelett med parmesan

Blåbärssmoothie med lycka



Ett lass med våfflor med hemgjord jordgubbs och fläderblomssylt och vanlig yoghurt i stället för grädde eller glass till barnen.

Färskpressad apelsinjuice












Jag jobbar i morgon bitti och får hålla till godo med ett kokt ägg med kaviar och lite fil på jobbet. Tar ut frukostsvängarna i dag i stället.
/ Trevlig helg!




7 kommentarer:

  1. Frukt är jag inte så mycket för men omelett är däremot det bästa som finns till frukost. Tack för påminnelsen, jag får förbereda lite ikväll så jag kan dra ihop en fin till frukost i morgon. Kanske med lite Taylors-korv :-)

    Ha en fortsatt bra helg
    Ander, www.barariktigmat.se

    SvaraRadera
    Svar
    1. omelettfrukostar är bara de bästa :)

      Radera
  2. Åh vad mysigt det låter, jag är dålig på att fixa mysiga frukostar.
    Får bättra mig!
    Trevlig lördag.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Just frukosten är mitt favoritmål :)
      Hoppas helgen blev fin.
      Kram

      Radera
  3. Åh vad mysigt det låter, jag är dålig på att fixa mysiga frukostar.
    Får bättra mig!
    Trevlig lördag.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Vilken lyxfrukost!! När det är helg måste man få lyxa till det!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja när man har tid att njuta av allt gott :)

      Radera