onsdag 20 februari 2013

Byta bloggkök?


Jag får verkligen inte någon ordning på bilderna och funderar allvarligt på att byta domän ( heter det så?)
Hela rutan där bilderna länkas in ser annorlunda ut mot för någon dag sedan och rutan under som flera av er andra verkar få upp där man kan välja storlek på bilden och klicka i vart man vill ha fotot är helt enkelt inte med.
Jag hittar inget på deras hjälpsida och att kontakta dem via e-mail verkar ...ja enklare att nå Englands drottning kanske.
Det enda jag kan gissa på är att jag kommit upp i för mycket GB. Detta står
"Antal bilder: Upp till 1 GB totalt lagringsutrymme som delas med Picasa Web"
Picasa web har det aldrig stått något om eller i bildfältet förut.


Ni som bytt bloggadress hur gick ni till väga.
Vill inte tappa de trogna läsare jag har här!
Och vad ska man välja?
Vilka har ni och hur nöjda är ni?


Dax för nytt kök kanske?

/ Lena som tacksamt tar emot all hjälp nu :)

14 kommentarer:

  1. Hmm, det är svårt att hjälpa dig utan att se hur det ser ut hos dig. Jag slängde upp en snabb blogspot-blogg o det går bra att lägga bilder vänster-, mitt- och höger-justerade. http://testabloggand.blogspot.se/
    Picasa web är googles fotoalbum, kan man säga. De bilder du har på Picasa räknas in i den mängd bilder du får ha uppladdade. Svårt att säga om du har för mycket utan att börja leta runt på din blogg, och det hinner jag inte riktigt nu.

    Jag kör wordpress i vanliga fall, trivs bra med dem. Men det är ju en smaksak, som så mycket annat. Hoppas du får ordning på det hela!

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack. Har varit hemma någon dag nu med sjuklingar så jag har kollat runt lite men har inte hittat lösningen.

      Radera
  2. Jag gillar blogger men har inte bilderna där! De ligger istället hos Flickr, och så länkar jag. Enkelt, stabilt och funkar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hm hur gör du då, jag är ganska novis med den här datatekniska biten känner jag :)

      Radera
    2. Vi kan maila om det, men det är inte svårt! :-)

      Radera
    3. försökte maila dig från din blogg men det går inte.
      jag kan ha något superknas på min dator inser jag mer och mer :/
      Kan du maila mig på lena_johansson13@hotmail.com

      tack!

      Radera
  3. Det är så tråkigt när tekniken inte fungerar som man vill...
    Vi funderar på att köpa en egen domän och flytta vårt gourmetkök men jag hoppas hitta en expert som kan hjälpa oss då. ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj låter dyrt. Och något jag inte känner att jag ens kan...:)

      Radera
    2. Egen domän är alls dyrt, 150 per år max. Jag har det och då är det enklare att flytta. Adressen ändras ju inte

      Radera
  4. Jag bytte från blogspot till wordpress. Jag tröttnade på blogspot för så snart det tex. var uppdateringar (vilket det var ofta) så blev det strul med bloggen. När jag bytte plattform skrev jag det i min gamla blogg och hänvisade till den nya med en länk. Jag lät min gamla blogg ligga kvar typ ett halvår sedan släkte jag ner den. Hoppas det löser sig. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. är lite inne på att byta om jag inte får ordning på det, men har trivs med blogspot tills nu då.
      Men känns lite trist att släcka ner den, eller finns den kvar ändå med länk menar du till din nya?

      Radera
  5. Hm kanske vore något att fundera på ändå.
    Jag fortsätter med att lägga bilderna tråkigt på rad i vänster hörn tills jag funderat klart! :)

    SvaraRadera
  6. Hej

    Som jag har förstått det så är Wordpress bäst i det avseendet att du kan göra mest där. Jag har själv blogg.se och är väl bara halvnöjd. Det funkar och jag har betalat det för ett år. Ofta har bloggportalerna och webhotellen erbjudanden där du betalar dem för något bättre service och då ingår domän. På blogg.se kostade det 400 spänn om jag inte minns fel för ett år. Jag fick tillgång till några fler mallar då och då jag minsann inte alls kan designa själv så får det bli så.

    Sen tycker jag verkligen att du ska registrera makeaheadfood.se (den är ledig) på något sätt alldeles oavsett. Då spelar det ju inte sen någon roll vilket hotell du använder, du flyttar bara med dig dressen. Du slipper peka till den nya och så vidare. Verkar vara extra billigt nu. En spänn! https://www.svenskadomaner.se/domannamn

    Vänliga hälsningar
    Anders, barariktigmat.se

    SvaraRadera
  7. Tack för råden Anders, Tål att tänka på.
    Jag har en annan sak jag skulle vilja "prata" med dig om men hittar inte din mailadress.
    Kan du maila till mig så svarar jag från det.
    Jag har en del idéer jag skulle dryfta lite!

    / Lena

    SvaraRadera