lördag 16 februari 2013

Trevlig helg


Just nu njuter jag fult av att ha massa dagar framför mig med ledigt.
Ni vet den där fredagskänslan man har och planer på berg av våfflor med sirap och blåbär.
Små skålar med grekisk yoghurt, honung och nötter.
Steka persikor med passionsfrukt på de små smörstekta pannkakorna

Musiken i bakgrunden medan man steker, kokar eller grillar delikatesser av olika slag.
Enkla tortillas
Eller mer avancerade matlagning som het fylld kalkon
En vegetarisk soppa på jordärtskockor eller vad ni än äter i helgen.


Till fredagsmiddag blev det en enkel laxrätt, gjort på laxfiléer ( som jag egentligen inte brukar köpa, men det fanns ingen färsk hel lax och jag vill ha just lax).
När jag kom hem mötte mig en trött förkyld make, en 17 årig storson och jag la helt enkelt ner planerna på parmesangratinerade musslor och chiliräkor.
Laxen fick åka in i ugnen med gorgonzolasås och till det serverades en potatis och palsternackspuré.
Inga stordåd i köket alltså, men gott i alla fall :)

Nu ska jag ta mig an våfflorna till barnens frukost och en omelett till oss vuxna.
Ha en trevlig helg! // Lena


ps/ Åter, vad har de gjort med möjligheten att ha olika stora kort och att kunna placera dem på andra ställen i texten än bara i vänster hörn?
Någon som vet?

11 kommentarer:

  1. Oj vad sugen jag blev nu på våfflor till frukost med sirap och blåbär. Och grekisk yoghurt med honung och nötter, mums!!
    När du skriver ditt inlägg och lagt in bilden klickar du på bilden, under kommer olika alternativ om bilden som du kan klicka på om du vill ha större bild, och tex centrera den.
    Du får även gå in på Utforma sen anpassa och sen justera bredder. Då får du det anpassat så det passar bilderna så att inte bilderna "hänger" utanför själva "ramen"!!
    Hoppas du hängde med!!
    Trevlig helg!!

    SvaraRadera
  2. problemet är att jag inte längre får upp alternativen att kunna centrera eller välja storlek på bilderna längre.:(
    Sen ett par dagar tillbaka ser det ut på ett annat sätt.
    Jättetrist.

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig känsla att ha många dagars ledighet framför sig. De där pannkakorna låter ljuvligt goda, jag som älskar passionsfrukt mums!

    Jag får också alternativ där jag kan välja hur jag vill ha bilden både storleksmässigt och hur den ska placeras. Hoppas strulet löser sig annars får du kontakta dom. Önskar dig en fortsatt trevlig helg!

    SvaraRadera
  4. De var de, goda alltså :)

    Vet inte vad som hänt med min fotoruta, den ser helt annorlunda ut med möjligheter att länka från picasa webbalbum och välj en fil.
    Hm...får se om någon kan hjälpa mig!
    / Kram Lena

    SvaraRadera
  5. Så konstigt att du inte längre får upp olika möjligheter till var du vill ha dina foton... hoppas det löser sig snart.
    Men översta bilden dreglar vi över oavsett var den sitter, bubbel är aldrig fel att fira helgen med:) Tycker middagen låter hur god som helst, lax är aldrig fel!

    Ha en fortsatt fin helg,
    kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. läser något jag inte förstår om begränsat utrymme.
      kanske har jag i picasas vebbalbum uppnått någon max gissar jag men fattar inte hur jag i så fall utökar kontot?
      Hm kanske dax att byta från blogger. vad har ni för sida på er blogg?

      Trevlig helg!

      Radera
  6. Hoppas du får mysiga lediga dagar! Och med den champagnen blir det aldrig fel ;)

    Kram och ha en trevlig helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. den är liksom rätt alltid :)

      kram och trevlig helg!

      Radera
  7. Alltså de här bloggmallarna... de kan ju lite dra åt helvete :-). Jag har slutat bry mig och slutat sträva efter att göra något åt det. Jag bara kör nu så får det vara som det är trots att jag har dödstråkig design och allt vad det är :-)

    SvaraRadera