lördag 7 juli 2012

Konjak och het pepparmarinerad Entrecote och en kall Roslager



Har haft en otroligt rolig men mycket hektisk jobbvecka, har stuckit små knubbiga söta gråtande bebisar- känt mig som en usling...sövt ledsna mammor inför snitt, hållit dementa
99 åriga damer i handen och spelat med i att vi varit klasskamrater
väckt döda känts det som och utan att gå in på detaljer; nätdroger....
Har några pass kvar innan jag går på en rätt välförtjänt semester, hela sex veckors ledigt ska jag ha!

I går när jag kom hem från jobbet hade maken marinerat en ljuvligt god entrecote.
Hans hemgjorda marinad är helt gudomligt god jag kan lätt säga att det var den godaste entrecote jag någonsin ätit!























Ingredienser

1 msk Blairs Golden death sauce ( eller annan het sås)
2 vitlöksklyftor
2 tsk soja
1 msk ljus, fransk senap
2 msk rapsolja
2 msk konjak
1 msk tomatpuré
2 tsk flingsalt, gärna med vitlökssmak
Mixa alla ingredienserna och lägg köttet i marinad

















Till denna ljuvliga köttbit så åt vi kokt nypotatis och en god pepparsås till.
En fräsch sallad med hemodlad sallad och söta nektariner, cocktailtomater, gurka och en örtvinägrett blev pricken över i:et.




Och så en kall Roslager, livet är riktigt gott att leva.
// Lena


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar