måndag 9 juli 2012

Devild eggs, riktigt het frukost


Jag är ingen fan av sött faktiskt, är varken svag för kakor bullar eller andra bakverk. Vilket såklart är skälet till att jag aldrig eller sällan skriver om såna recept.
Till frukost gillar jag ägg i olika former och de här så heta godbitarna var verkligen heta!
Vilket för övrigt verkar vara den enda hettan som infinner sig denna sommar. Regnet vräker ner och även om jag fortfarande jobbar en vecka till så hade det varit himla skönt med lite sol på näsan till och från jobbet.

Devild eggs. Ingredienser

3 st ägg
1 msk lätt crème fraiche
1 msk majonäs
1,5 tsk chilipulver eller het pepparsås ex tabasco eller Blairs mega death om ni vill svettas, men ta då lite mindre!

Hårdkoka äggen och dela dem på mitten för att sen ta ut gulan, mosa den med crème fraichen, majonnäsen och pepparn.
Lägg tillbaka i den delade vitan och dekorera med paprikapulver eller som här med lite klippt gräslök.



Barnen fick pannkakor med bananer, bigarråer och lite honung...lite udda kombination mne det ville de ha, medan jag inledde denna lediga dag med lite hetta.

Innan vi sticker ut på lite IKEA besök och annat smått denna regniga dag rörde jag om i grytan med jordgubbs och fläderblomssaften som står i kylen.
Det är saft sats nummer två av alla blommor vi haft i år, har ni tillgång till fläder måste ni bara prova om ni inte gjort det förut. I år är blommorna nästan helt lusfria!


Ha en skön måndag! // Lena





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar