torsdag 12 juli 2012

Är jag ensam över att känna mig tröstlös över att sommaren regnar bort?





















Så där lite lätt frustrerad över att regnet vräker ner hela tiden i nästan Bibliska proportioner. Gräsmattan är så vattensjuk att det plaskar om den fast det inte regnar.
Ja jag vet, det finns folk som får sina hus översvämmade och vägar bortspolade....det är ett I lands problem och jo vi kan roa oss med att bara vara, åka till badhuset, biblioteket fiska kanske och sånt. Sånt vi gör under resterande delen av året alltså.
Men jag ljuger om jag säger att det är lika mysigt som att åka till en skön strand och sola och bada med dem, spela minigolf och äta picknick i kvällssolen.
Åka till stugan och bara vara i skogen vid huset vid sjön, grilla korv.

Liten Leo på Gräsö sommaren 2010










Carl med vinden i håret.


Leo på sin krokodil, sommaren 2010





Jag älskar sommaren i Sverige och längtar så efter såna här soliga dagar då livet är enkelt.

Min stora Petter för några år sedan, vid stugan i skogen vid sjön.


I Kölsjön sommaren 2009. Killarna är inte DNA testade så helt säker på om de är enäggstvillingar är vi ju inte...men ganska säkra. Vad tror ni?








Nå om värdet fortsätter kanske vi kör en repris i höst och åker till Spanien. Men de stora barnen har skola så då blir det bara kärleken jag och de små!
Leo o Carl i La Fosca Spanien sommaren 2011


Hoppas ni har det gott i sommar, i regnet eller om ni lyckats hitta sol och vad ni än gör!
// Lena

2 kommentarer:

  1. Jag är lika besviken jag.Som de flesta andra skulle jag tro.Semester o sommar är ju en tid av batteriladdning så i höst kommer nog många bli deppiga..

    SvaraRadera
  2. ja det brukar hänge i hop.
    Jag är egentligen inte spå väderkänslig, men det känns som det regnat lite väl mycket helt enkelt.
    Nåväl, sista dagarna börjar ju se lite ljusare ut och min ledighet börjar på måndag :)
    Hoppas du hinner få lite sol på dig!

    SvaraRadera