lördag 24 november 2012

Lena bakar julgodis, lite som Leila bakar julgodis ungefär fast tvärtom!

Ja ni ser bilden och kanske förstår hur det gick!
Jag lyckades ställa till en sabla röra i köket och ganska lite ätligt godis!
Jadå baka godis är jättekul...not!
Kladdigt och saker som ska stelnar stelnar inte, medan saker som inte ska stelna stelnar!


Till slut fick vi i hop ett gäng chokladdoppade Marshmallows men sen insåg jag att saffranstryffeln aldrig kommer kunna säljas.
Den får vi på något sätt äta med sked eller så här hemma, för smaken var det inget fel på.


Men vår butik fick ett besök av maken innan vi gick till julmarknaden och sålde hemkokta karameller.


" Kom och köp onyttigt" ropade Leo och sa till tanterna som handlade " ha nu en trevlig dag här i kväll"

Tomten fick önskelistan och Carl berättade att han bara önskar sig en snoweracer, lego, en häxnäsa, trollerisaker, kläutkläder, spindelmannen saker, spel, mer böcker. Det gäller att passa på när man har tomtens uppmärksamhet!

Leo, han önskar sig bara en hundvalp.












Så summa summarum har vi haft en riktigt trevlig dag, det misslyckade godisbaket till trots.
De här blev i alla fall goda men i ärlighetens namn är de väl så enkla att de knappt kan kallas göra julgodis. Men ändå;)

// Trevlig kväll Lena




14 kommentarer:

  1. Ja, det är inte alltid så lätt det där med julgodis! Marshmallowsen ser goda ut!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag inser det och erkänner att jag aldrig kommer bli bra på det.
      Matlagning är liksom kärlek och man kan höfta lite på känn, men tydligen kan man inte det när det kommer till godis och bakning inser jag.
      :)

      Radera
  2. Min saffranstryffel blev också ganska lös, inte rinnande dock. Jag rullade den till kulor och sedan rullade jag dem i florsocker. Galet goda men nästa gång får jag minska på någon ingrediens...

    Min skumtomtefudge blev katastrof, även som topping på brownies flöt den ut. Bara att slänga... Jag ska göra mjölkchokladfudge nästa gång. Den är oslagbar - recept finns på min blogg, förra december tror jag.

    Marsh Mallows är gott och fina blev de också. Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag kunde inte med den bästa vilja i världen rulla den!
      Vet inte vad jag ska ta bort eller lägga till faktiskt :(
      Mjölkchoklad fudge kanske vore något att testa, OM den är enkel att göra?

      Kram

      Radera
  3. Nä, man kan inte lyckas med allt, det bara är så... Huvudsaken är att man har kul och får vara tillsammans, och det verkar ju som det blev så hemma hos er!

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja visst är det så, och vi hade faktiskt riktigt roligt trots allt :)

      Radera
  4. Svar
    1. Nja mysigt vet jag inte om det beskriver just momentet med julgodistillverkningen ändå ;)

      Radera
  5. Jag väntar med spänning på följetongen i "Lena bakar julgodis" :)
    Hoppas du haft en trevlig helg och en ny, fin vecka till dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. jadå, skam den som ger sig liksom!
      Jag håller dig uppdaterad ;)

      Radera
  6. Haha, härligt! Brutalt ärligt skrivet! Me like! Vad tusan! På't igen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. min man vägrar låta mig försöka igen, i all fall inte under tidspress när man ska ha med till exempelvis dagis ;)

      Radera