fredag 23 november 2012

Blogaward










Jag har fått en blogg-award från misskhaos
Tack så mycket!

11 frågor ska jag svara på också:

Vad gör Dig glad på en måndag?
-En sprakande brasa, en god middag och en kopp hett te.

Vad driver Dig att skriva på din blogg?
-har inte funderat klart på det ännu, för jag vet inte ;)

Var skulle Du vilja bo om Du fick välja fritt..?
-Jag gillar faktiskt stället där jag bor just nu.
Men om jag måste välja något annat ställe, NY kanske eller Barcelona tror jag. Eller den där fantastiska bukten Marogit Bay i St Lucia eller varför inte prova något nytt ställe som Nya Zeeland eller Kho lanta där vi gifte oss.
Ja ni ser, jag skulle aldrig kunna bestämma mig!

Stads- eller lanttjej..?
-Både och faktiskt, var sak har sin charm och kanske olika tider i livet.

Vad är Din främsta tillgång?
-Att jag är flexibel och fokuserad.

Vad skulle dina vänner säga vara Din främsta tillgång?
Att jag lagar god mat? ;)

Favoritmat?
-Sushi, jordärtskockssoppa, gravad oxfile. Nä inte heller här kan jag bestämma mig

Någon känd person som inspirerar Dig?
-kan inte komma på någon alls men inser att det säkert är fler än vad jag själv inser ;)

Tror du på tankens styrka..?
-Ja absolut

Var vill Du åka på din kommande semester?
-Italien

Vad är lyx för Dig?
-mat? ostron, champagne och löjrom
Är frågan inte matrelalterad så svarar jag löjligt dyra skor och en lyxig spabehandling.

*
Vad man ska göra sedan är:
Välja ut 11 st bloggar som jag tycker bör uppmärksammas.
Meddela dem på deras blogg och din egen.
Ställ 11 nya frågor för dem att besvara
(Jag vill att Du som blivit nominerad av mig svarar på samma frågor som jag fått)

Utmärkelsen ska gå till bloggar med mindre än 200 följare på google.
(Jag har ingen koll på hur många följare jag eller någon annan blogg har på google,
så jag har gått efter hur många följare på bloglovin)

Det här är de bloggar jag vill uppmärksamma lite extra med denna award:

Marlens godbitar
tant gul
bara riktig mat
Remsans mat
Matsafari
Lottys mat
Mårtenssons kök
Malins diner
Två små kök
Frostrosor
Livsnjutarnas gourmekök
Amys piece of cake

Pass it on!

/ Lena








4 kommentarer:

  1. Tack för awarden! Trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket för omnämnandet. Ha en jättetrevlig kväll

    /Anders, http://barariktigmat.se

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har en trevlig blogg så det var ganska självklart :)

      Radera
  3. Men å, här har vi inte hunnit med bloggvärlden på några dagar och så hittar vi en award hos dig, tack fina du! :)

    SvaraRadera