lördag 25 februari 2012

Lördagspasta med bacon och spenat


Japp mina ungar älskar spagetti och alla såser man kan tänkas till det.
I dag har vi haft en riktigt skön slapp lördag och det enda måstet, som dessutom var trevligt var att barnens farmor kom på besök.
Men innan det så var de små och jag ute i nästan två timmar och det blåste massor, men tappra lekte vi ( ok ok , de lekte jag huttrade mest) medan pappan i huset som jobbat natt fick lite lugnt några timmar.
Sen bakade vi tårta barnen och jag och pappan i huset utbrast förvånad " men älskling den här var riktigt god ju!"
Recept och kort får ni en annan dag :)
I dag bjuder jag på pasta, en rätt som tar 15 minuter max att göra. Nyttig och god är den också.






Ingredienser

1 paket bacon
1 burk cocktailtomater på burk ( krossade fungerar med såklart)
1 dl färsk babyspenat
1 liten burk ananas
½ dl strimlad purjolök
salt
svartpeppar
smör att steka med
pasta till.

Strimla baconen och skiva ananasen i mindre bitar och stek allt i pannan.Slå på tomaterna och låt sjuda. Smaka av med salt och peppar.
I bland har jag i spenaten direkt och kokar med men den här gången dekorerade jag med den i stället.
Klart att servera med nykokt pasta.
Det är bra snabbmat det!


//Trevlig lördagskväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar