lördag 4 februari 2012

Fantastiskt kall underbar dag på Vallby





Vi har åkt pulka i 15 graders kyla i timmar, tittat på djur och ätit en fantastisk lunch. Så mycket bättre än vad jag hade förväntningar på!
Det var buffebrunch/lunch på restaurangen där som var otroligt bra!
Flera sorters sill, ägg, sallader, röror, pajer, omelett, bacon, prinskorv ( jag gillar inte ens prinskorv men den här var god!!). Hela familjen åt sig mätt och då menar jag proppmätt för 235 kr och då fick killarna festis och choklad boll också utöver lunchen. Så mycket godare än maten på IKEA och tusan så mycket trevligare miljö :)
Kossan hade fått en kalv, de var alla Bockarna Bruse där,får grisar och hästar. Och en rymdraket som Carl totalt bröt i hop när vi var tvungna att lämna kvar. Det var en gammal telefonkiosk som stått där i alla år, minns den till och med från när jag var liten och det är ju riktigt länge sen om man frågar mina stora barn! I vilket fall gjorde mina troll om den till en rymdraket och flög till månen med. Dessvärre fick man ju inte ta med den hem.


















Söta lille Carl.


Leo i vintermundering.
Efter 4 timmar ute ville de fortfarande inte gå in!













Hit återvänder vi snart!
Nu har jag två, ledsen tre trötta killar i soffan. Ingen orkar laga mat och jag funderar om inte vi ätit tillräckligt för i dag.
De stora barnen vill säkert ha pizza ;)
Trevlig lördagskväll // Lena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar