lördag 11 februari 2012

Elaka mammans raggmunkar




Dagens tips; Ät inte upp resterna av barnens semlor
Du hamnar på bottenlistan av dumma mammor och kommer få bläsemlor av påskharen med bajs på!
Jag skulle bara överaska med semlor och de små petade mest i sina, sen när de gick från bordet så skulle jag liksom bara...ja kanske slänga dem. Men jag är så svag för semlor, så de liksom bara slank ner i munnen på mig.
Ja sen efter några timmar så kom de på att de ville ha mer gräddbullar och jag tog en lite nödlögn att jag slängt dem. Oj oj oj vilket drama vi haft.
De vill ha nya semlor, en ny mamma, jag kan flytta till skogen till den elaka tanten.
Pappan jobbar men kommer hem snart, med nya semlor. Husfriden är räddad!

I väntan på pappan så blev det uppvärmda raggmunkar från frysen med fläsk och rårörda lingon. Min favoriträtt av alla rätter!

Ingredienser

1 kg vinterpotatis
3 ägg
6 dl mjölk
2½ dl vetemjöl
1 tsk salt
smör att steka i

Riv potatisen grovt och krama ur vätskan.
Gör pannkakssmeten och ha sedan i den rivna potatisen.
Stek som pannkakor.
Servera med fint stekt fläsk och rårörda lingon.
Mat för en kung helt enkelt, eller kanske för två arga prinsar som snart ska få nya semlor!
Trevlig lördagskväll// Lena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar