söndag 27 november 2011

Om jag inte får varmt kaffe snart skriker jag



Jag är trött men borde gått upp innan barnen vaknat. Har försökt få dricka varmt kaffe sen halv nio i morse...nu är jag på den nivån att jag "hotar" om att tomten vill att barn är snälla mot sina halvsjuka mammor som är trötta och de måste lämna mammor i fred i alla fall i 5 minuter! Det ska kissas, de spolar åt den andre och den som kissat bryter i hop.
De leker panglekar och den som pangas på blir arg- de får inte panga varandra.
De bråkar om vem som ska ha vilken legogubbe.
De gör roliga bus som de vill visa mig, en wc doftklump i min stövel...en tandborste i toan...häromdagen hittade jag ett paket rökt lax under soffan
När jag "skäller" på den ena av dem blir den andre arg på _mig_ för att jag är dum mot hans tvillingbror
De regnar och är halvstorm ute så jag kan inte skicka ut dem.
Vi har inget adventspynt hemma....och jag struntar i det.
Ledig i morgon och då tar jag fram allt, orkar verkligen inte nu och börjar jobba om några timmar.

Tittar på en sommarbild från öregrund och drömmer mig bort lite och hur mycket jag än älskar mina troll så är jag i stort behov av en helg eller i alla fall en natt utan barn för att ladda batterierna lite.
Nästa helg ska vi faktiskt ha det, just i Öregrund och på vägen hem kommer jag dö av längtan efter mina ungar!!

Trevlig advent!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar