tisdag 15 november 2011

Kycklingwraps med äppel tzatziki och pepparrot




Den här veckan har jag beställt en matkasse från en sån där färdig ihop plockad matkasse ni vet. I bland tycker jag det är skönt och jag nappar då och då på deras erbjudanden om inte annat är det tusan så billigt att då få hem fyra middagar för ca 300kr även om jag får lägga till lite då vi är många.
I bland följer jag deras recept helt men inte sällan gör jag om den med de råvaror jag då har.
Lite kul att testa saker jag kanske annars inte skulle.
Den här veckan var det toppen att ha den här tjänsten eftersom killarna varit fruktansvärt magsjuka och jag vabbat två dagar. I natt blev storasyster ännu värre magsjuk så vi får se om resten av oss klarar oss ....Hon har strikt "isolering" till sitt rum och egen toalett och spriten flödar här hemma nu. *Håller tummarna*
Killarna får gå till dagis i morgon och jag ska jobba är planen.

Men tillbaks till matkassarna.
I går var det stekt frukostkorv i tunnbröd med krämig potatismos med hackad saltgurka och grönsaker.
Inget märkvärdigt men helt ok tyckte jag. Lite trist kanske, men den gick hem hos maken som var lyrisk och två av tonåringarna åt så de storknade.
Inget bloggande eller kort hanns med i går i magsjuke kaoset här.

I dag stod det curry kyckling på menyn och ris till. Lät trist tyckte jag och gjorde kycklingwraps i stället.
Hade pitabröd hemma och massa grönsaker, så jag slängde i hop det som fanns och det blev en hit!


Leo 3 år.
De vill alltid ha kaffefilter runt wraps så inte allt rinner ut.


Ingredienser 4-5 personer.

4 kycklingfiléer delade i mindre bitar.
2-3 stora tomater
1 rödlök
1 salladshuvud av valfri sort- jag tog isbergs
2 dl riven ost
3-4 skivor ananas
1 burk oliver
1 paket mjuka tortillabröd
3 dl cremé fraiche
2 äpplen
pepparrot efter smak och tycke
salt och peppar

stek kycklingen och salta
strimla löken.
hacka tomaterna
riv salladen
skär ananasen i bitar
häll upp i skålar som vid tacos med oliverna

Riv äpplena på rivjärn
blanda ner med creme fraiche såsen och ha i pepparrot och lite salt till lagom styrka

Servera.
Klart på en kvart och således perfekt vardagsmat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar