onsdag 16 november 2011

Fläskotlett med persika och grönpeppar




I dag har vi ätit gott, snabbt att laga och väldigt billigt.
Benfri kotlett i sås med persikor på burk, med lite champinjoner, bacon och grönpepparsås.
Från att första grönsaken hackades till allt var klart tog det 25 minuter, ungefär den tid riset behövde på sig att koka alltså.
Perfekt mat efter jobbet.
Någon frågade mig vad maten kostar per portion jag lagar. Det har jag aldrig och räknat på utan jag vet vad vi äter för per månad.
Men för skojs skull gjorde jag det nu.

Ingredienser
benfri kotlett 20 stycken men rätt små, ca 800 g totalt - 100 kr ( halva priset i dag när jag handlade)
1 st Purjolök 2 kr
2 burkar persikor i lag 45 kr
Grönpeppar efter smak, 19 kr för en burk
15 champinjoner ca 10 kr
2 paket bacon 26 kr
1 stor burk Creme fraiche 17 kr
ris hade jag hemma så det räknar jag inte in.

hacka alla grönsaker och klipp baconen i bitar.
Stek kotletterna och sedan grönsakerna, baconen samt persikorna i bitar.
Lägg tillbaka kotletterna och slå i cremé fraichen och lite av det spat du har från persikorna
Krydda med valfri mängd grönpeppar och smaka av med salt.
Servera med ris.








Pris då?
Vi var 7 som åt, samt att jag la undan en matlåda.
25 kr per portion. Rätt ok tycker jag för fantastisk god mat och matlåda kvar till i morgon.
Så snabbmat kan verkligen vara gott och billigt!

2 kommentarer:

  1. ja visst är det. Låter konstigt men smakerna gifter sig bra.
    Kul att du gillade det
    // Lena

    SvaraRadera