fredag 18 november 2011

Krispig tacopaj




I dag är det fredag och då "muser" man enligt Leo 3 år.
Man äter vindruvor och popcorn och får festis, godis kan man däremot inte äta utan det gör man bara på lördagar.
Storebror Petter tycker fredagar är tacos och efter ett besök på akuten för honom i dag efter en olycka på gympan som slutade med fyra stygn i huvudet tycke jag han kunde få välja mat.
Själv är jag lite less på tacos så jag gjorde en gratäng eller paj också som var så god att jag undrar varför jag inte gjort den här rätten tidigare?
Så mycket tacos blev det! Och mycket stökigt var åter mitt kök, men trevligt att stå i med rätt enkel mat att laga och ett glas god champagne till i röran!







Ingredienser 4 portioner

500g Köttfärs
1 påse taco krydda
3 dl creme fraiche
1 dl tacosås av valfri sort, jag tog en salsa variant medium.
2 skivor ananas
2 tomater
1 bit purjo.
100 g riven ost
150 g tortillachips





Fräs köttfärsen och krydda den.
krossa tortilla chipsen och lägg i botten av en pajform.
Lägg över den stekta köttfärsen och blanda sedan creme fraichen och tacosåsen
bred över färsen.





Lägg hackade tomater, ananasen också i bitar och den strimlade purjolöken.
Toppa med riven ost.




In i ugnen på 175 grader tills osten bubblar, ca 15-20 minuter.
Klart!
Servera med lite guacamole, gräddfil och andra tacotillbehör.




Middagen blev klar och lugnet inföll till slut!

trevlig helg :)

3 kommentarer:

  1. Det var otroligt god paj! Lagade den ikväll och både maken och sonen åt upp allt på tallriken.
    Tack!

    P.S det var tredje recept ur din blogg jag lagar och alla vara mycket bra...

    SvaraRadera
  2. vad kul att ni gillade den( och det andra du lagat) ! Fortsatt trevlig helg!

    SvaraRadera