lördag 22 oktober 2011

Lördagsfrukost




En rätt grå men mysig dag har vi vaknat till här.
Pappan i huset jobbar och åkte tidigt i morse och är inte hemma fören i morgon förmiddag så vi får roa oss själva. Vilket vi ska.
Killarna och jag ska ha biopremiär för dem och vi ska se Alfons Åberg, "musigt mamma" utbrast Carl spontant.
Vi började med en stadig frukost.
Killarna åt först massa ägg, mackor och som grädde på moset fick de åter amerikanska pannkakor med blåbär. Oj vad det åts.
Jag är också lite såld på dessa pannkakor, vill ha dem med stekt bacon och lönnsirap till.
Just kombinationen av bacon och lönnsirap till pannkakorna är svår att förklara...den måste upplevas tror jag :)
Prova gärna!

Recept:
2½ dl vetemjöl
2tsk bakpulver
1 msk socker
½ tsk salt
2½ dl mjölk
2 msk smält smör
1 ägg











Rör först i hop alla torra ingredienser och sedan de blöta för sig innan du blandar dem tillsammans. Rör inte för mycket utan bara så de rörs i hop innan du steker dessa mindre mer tjocka pannkakor i smör.
Har du blåbär hemma så ha gärna i några i smeten och stek eller servera på sidan.
Andra goda tillbehör är keso, vilken färsk frukt som helst men allra godast är bacon och lönnsirap!





Trevlig lördag :)

2 kommentarer:

  1. Åh perfekt! Om en vecka ska jag hålla födelsedagsbrunch här hemma, då lånar jag ditt pannkaksrecept. Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  2. Åh är det du som fyller år eller? :)
    En skön helg till dig med!!

    SvaraRadera