lördag 1 december 2012

Vad är väl en bal på slottet och gourmetmat på fin restaurang

Ja så kom då äntligen dagen med mina gamla jobbarkompisar som var planerad med shopping i Stockholm, brunch på Royal Viking, musikal och restaurangbesök.
Tom jobbar natt hela helgen så barnvakt var ordnad för de små.
Finklänning inköpt, nyplockade ögonbryn och barnens väskor packade.
Som jag sett fram emot den här dagen med trevligt sällskap, god mat och en bra föreställning.
Vad kunde gå fel liksom?
Maten skulle vara underbart god såklart.



Champagnen iskall och ostronen skulle smaka hav.


















Men det blir ju inte alltid som planerat då och jag är hemma med sjuka barn i stället.
Oooo nej, inget besviken alls!
Leo är också ledsen och jag försöker som en god mor säga att nya tåg går med roliga saker och vi kommer göra något roligt hemma i stället.
En sockerbitsborg där alla tomtar kan flytta in då alla inte får plats i pepparkakshuset vi sen ska bygga blir det!























Det är ju också ganska flärdfullt minsann även om jag kanske inte tror att vi gör en sån här pampig en utan mer kanske, hm stugvariant.
Ni får se resultatet en annan dag såklart.
trevlig lördag // Lena




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar