måndag 20 maj 2013

Så tänker jag så här



På bloggen Underbara Clara så aviseras det om en blomstertävling där man ska nominera någon för en bukett.
Så många vackra saker som människor skriver om vem de skulle ge buketten. Någons brevbäraren, någons mamma som kämpar som student som någon känner, någons farmor som betytt så mycket osv.
Jag gjorde samma sak och nominerade en nära som just den dagen hjälpte mig otroligt mycket.
Tänk om alla av oss som där tänkt tanken på att ge en blomma för att göra någon glad gjorde det ändå. Fast vi inte vinner tävlingen.
Tänk vad många som då skulle bli glada!
Så gör det i alla fall. Gör en människa du inte kanske ens känner glad, eller någon nära du tänker på men inte kommer till skott.
Som hon som nominerade en mamma som skriver en blogg om förlusten av sitt barn i en tragisk olycka och hennes blogg berörde denna någon så starkt att hon vill skicka en blomma. Bara för att göra något.
Eller de som har vänner som har ett svårt sjukt barn, som ett vackert blickfång i alla fall en liten stund.
Eller hon som var så tacksam för personalen som vårdade henne då hon var svårt sjuk.
Så mycket varma tankar det finns hos många! Men många liksom jag kommer inte till skott.
Jag vet vad jag ska göra. Jag ska beställa en blomma till någon för att sprida lite glädje till någon som betytt mycket för mig, eller någon jag inte känner som jag beundrar.


Jag ska samtidigt passa på att göra lite reklam för en otroligt fin blomsterbutik här i stan. De vet inte om att jag gör det.
Men bor ni i Västerås, så gör ett besök till en söt liten välsorterad butik vid Hovstalund som två systrar jag känner driver.
Bra utbud, mycket bra kvalitet och sist men inte minst trevlig personal!


Trevlig kväll / Lena












3 kommentarer:

  1. Vilken bra idé! Blommor utan anledning är de bästa blommorna. Oväntad uppmuntran är ovärderlig. Jag skickade en tidningsprenumeration utan avsändare till en släkting som alltid är så snäll. Men hon gissade att det var jag... Det gjorde iofs inget för hon blev så himla glad. Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det kul när man på ett enkelt sätt kan göra någon glad. lite så där oväntat och överraskat.
      jag gjorde som du med en prenumeration för många år sen till min en släkting. Han fick aldrig reda på att det var jag!
      Men han vart jätteglad :)

      Radera
  2. Vilket tänkvärt inlägg! Kram på dig

    SvaraRadera