lördag 19 maj 2012

Barnfria en fredagkväll


Killarna har för första gången sovit borta och tystnaden är total här hemma.
Maken började jobba i morse och jag strosar runt här, dricker kaffe och äter onyttig frukost.
Rester från kvällens middag, småplock.
När jag insåg att maken och jag skulle vara helt själva tänkte jag först "slunga en tjäder" som mannen säger när jag planerar något mer tidskrävande som gratinerad hummer eller lätthalstrad torsk på bädd av vårprimörer.
Men så kom jag på att jag inte alls ville laga mat efter jobbet.
Sushi for också genom huvudet, men orkade faktiskt inte åka ner på stan och inhandla det ens.
Så det blev småplock, enkelt gott och helt utan tillagning. Perfekt mat helt enkelt vilken dag som helst och i synnerhet en fredag efter jobbet. Eller i picknick korgen.
På menyn stod
Hallomi
Solvarma tomater ( faktiskt riktigt goda!)
Rökt getost
Brieost
Marmelad
Oliver
Parmaskinka

Nu ska jag hämta hem mina troll som egentligen inte vill hem.
Carl sa i telefonen när jag frågade om jag skulle hämta dem.
-Nej mamma. Nu lägger jag på dig.
Jag är så lyckligt lottad att ha barnvakter omkring oss där barnen älskar att vara.
Vi är fyra syskon och har alltid barnvaktat varandras barn, även om min systers barn inte längre barnvaktas.
Men hur bra de än trivs där vill jag nog ha hem dem nu, tystnaden är lite för total.



Mina tvillingspindlar visar sina stora muskler!
På Mac Donalds för några dagar sedan kom en man fram och frågade om han inte sett killarna i någon reklamfilm nyligen.


Han var helt övertygad att han sett dem i någon film.
Tvillingspindlarnas Revange kanske.





Ha en skön helg i solen! // Lena



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar