onsdag 2 maj 2012

Plockig pastasallad

Är en hit hemma hos oss.

Rätt enkel mat att förbereda också om man vet att man har ont om tid efter jobbet.
Gott också såklart och alla plockar åt sig av vad just de vill ha.
Pastan kokade jag kvällen innan, eftersom den ska vara kall vid servering så passar det ju bra och den fick vila i en bytta i kylen.
Att skära upp lite grönsaker går väldigt fort, men vill man kan man ju göra en del av hackandet också kvällen innan.
Dessutom är det ett smart sätt att få undan lite rester också.

Hos oss blev det massa gott i sist och jag fick tji som trodde jag skulle få matlåda med mig till jobbet, fick vackert göra en ny laddning åt mig.










Ingredienser

1 paket valfri pasta
1 burk soltorkade tomater
1 burk fina oliver- jag tog vitlöksfyllda
1 paket bacon
1 kruka färsk basilika
10 cocktailtomater
1 paket sockerbönor
1 paket rökt skinka av valfri sort
1 paket mozzarella
ca 15 champinjoner



Dressing
1 burk creme fraiche
1 burk färskost, jag använde vitlök och örter.

Blanda osten och creme fraichen väl och servera till salladen


Koka pastan och kyl den.
Stek bacon och strimla den grovt.
Strimla skinkan.
stek champinjonerna
Dela tomaterna och lägg sedan upp allt i små skålar alternativt gör en stor skål och servera.


Perfekt vardagsrätt som kan göras hur lyxig eller enkel som helst.








Favorit hos oss även som picknickmat och nu är det ju verkligen den tiden man vill ha massa goda picknickar i solen!
// ha det gott. Lena








2 kommentarer:

  1. Snyggt! Både nya designen och alla matbilder. Tänkte.... kanske du å jag å nåt av det där framöver?? ;)

    SvaraRadera
  2. Tack, jo den får se ut så här ett tag nu :)

    SvaraRadera