fredag 9 december 2011

vabbträsk, julpyssel och en god hallonsmoothie


Självklart blev killarna sjuka, Murphy kan man lita på!
Hög feber och hosta från helvete som troligen sätter käppar i hjulet för operation de ska göra nästa vecka.
Veckan som varit har varit tuff, minst sagt. Vi har gått omlott Tom och jag för att kunna jobba och sömnen har varit allt annat än god.
Stackars killarna har hostat och hostat så de kräkts.
Vi har roat oss med mycket enkelt pepparkakspyssel. Färdiga pepparkakor, en tub kristyr var och non stop.






Ungefär vad vi orkat med förutom att titta på film och läsa sagor.
Till frukost, lunch och middag har Leo önskat sig hallonglass man dricker med sugrör vilket han självklart fick.



Ingredienser

1 dl valfria frysta bär, vi tog hallon, blåbär, björnbär och jordgubbar.
2 dl yoghurt
1 dl grädde- de behöver det mina killar nu, men annars kan man självklart ta lite mindre av grädden och mer av yoghurten.

Kör allt i mixern och drick med många sugrör enligt Leo!

3 kommentarer:

  1. Vad mysigt det ser ut! Fast jag såklart förstår att det är riktigt tufft med sjuklingar! HOppas alla snart mår bättre och får sig lite välbehövlig sömn!

    SvaraRadera
  2. Hoppas de kryar på sig snart dina pojkar. Måste ju säga att pepparkakorna blev väldigt fina. Jag jobbar på fritids och just den nivån på julpyssel är perfekt oavsett ålder.

    Ha en fin helg!

    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  3. Tack till er båda.
    Pysslande är inte min starka sidor men det finns såna här enkla saker jag lärt mig under åren som fungerar ;)
    // Lena

    SvaraRadera