söndag 18 augusti 2013

Inga recept i dag heller men en del vackra matbilder från Sicilien

En bild säger mer än tusen ord!
Minuset kan vara att jag aldrig mer kan äta vanlig mozzarella!
Någon som kan gissa eller vet vad detta är?
Lite smått och gott och vår vanligaste variant av middag när vi åt hemma i huset.
Jag fick med mig ganska mycket av denna Prosciutto crudo di Parma hem. Maken höll på att ge mig hjärtslag när han sa " jag gav katterna lite skinka". En kort sekund tänkte jag " jag skiljer mig!" innan jag insåg att det var vanlig skinka han gett dem!
Frutti di mare. Förmodligen den godaste jag någonsin ätit!
En liten Carl och hans stora pizza!
Min man dricker inte vitt vin, men tro mig denna älskade han och ska beställa hem en låda av det nu!
11 Euro, så ganska dyrt för att köpas där. Men jisses vilket gott vin!
Couscous. Nordafrikanskt + Italiensk = kärlek!
Färska nyplockade fikon som vår granne försåg oss med från sin trädgård!
Vattenmelonpaus i hettan. Leo älskar!
Lycka, ett eget ( nåja lånat då!) utekök.
Hälsningar från ett hett Sicilien!

3 kommentarer:

  1. Så mumsiga bilder! Nyplockade fikon, wow! Ett lånat utekök är bättre än inget utekök alls! ;) Ett rejält dessutom.

    Kramizar!

    SvaraRadera
  2. Ett helt fantastiskt litet kök och med allt gott att laga / köpa kunde vi inte haft en mer lyckad (mat) resa!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Åh Italien, ett av våra drömresemål! Det måste ju vara så kanoners att ha ett eget kök att kunna kocka när råvarorna som finns är så underbara.
    Var det väldigt varmt när ni var där? Vi har ju alltid semester i juli/augusti och just därför har det fortfarande inte blivit av att vi rest dit, tyvärr.

    SvaraRadera