onsdag 8 augusti 2012

Tacos med goda tillbehör


Jag är ju en av dem som inte jublar över tacos men kan med lite goda tillbehör absolut äta dem och tycka att de är helt ok.
Både som helgmat men kanske hellre som snabbmat mitt i veckan faktiskt.
Den här salsan är riktigt god och enkel och lyfter vilken tråkig tacomiddag som helst.
I bland får man chips till maten hos oss till Carls förtjusning.












Ingredienser

1 mogen mango ( eller fryst om det är dålig mangosäsong)
3-4 solmogna tomater, gärna av flera sorter
1 avokado
1 röd chili
½ rödlök
4 msk olivolja
2 msk rödvinsvinäger
1 tsk salt- gärna örtsalt
1 tsk socker

Finhacka rödlöken och chilin
Skär mango, tomater och avokado i kuber.
Häll över i en skål och rör om med olivolja, vinägern, salt och socker.
Klart.

.

Jättegott enligt Leo!


Salsan passar lika bra till en god bit kött som till denna vardagstacos.

// Trevlig matvecka. Lena




4 kommentarer:

  1. Vad gott med tacos! Mitt favorittillbehör måste vara guacamolen!

    SvaraRadera
  2. Japp gjorde en den här dagen ed med skrev inte in receptet, bilderna av den blev få. Men den var god!

    SvaraRadera
  3. Tacos is the bezt. Ps. beundrar dig som hinner laga bra mat till hela familjen, hinner knappt till mig själv

    SvaraRadera
  4. Dels gillar jag att laga mat Elsa, men sen är det lite så att jag hinner för att jag planerar hyfsat och för stressiga dagar efter jobbet så har jag ofta förberett maten på något sätt.
    Just nu är det semester och då har jag all tid i världen iofs ;)

    SvaraRadera