söndag 26 augusti 2012

Örtkyckling med het mangosås


När jag åker från jobbet så åker jag förbi vårt hus på väg till dagis och gör i bland något som förmodligen är helt förbjudet. Jag stannar där innan jag hämtat barnen, springer in och slår på ugnen och ställer in en kyckling som legat i någon marinad sen kvällen innan och så springer jag ut och åker vidare till dagis.
Japp ni läste rätt, sånt fuskar jag med!
Det tar exakt fyra minuter att göra detta det mest förbjudna en mamma kan göra i vissa delar av landet och förmodligen hotas nu mina barns dagisplatser när jag avslöjar detta.
Men det spar mig massa tid då kycklingen nästan är klar när vi sen kommer från dagis och handlat på vägen hem.

Den här kycklingen är inte marinerad av mig själv då de inte fanns omarinerade gårdskycklingar i affären.
Men jag slängde in den själv i ugnen där den fick lagas till på 175 grader medan jag och barnen handlade resten av middagen.
Till den så åt vi vildris och en het mangosås som var löjligt enkel att göra och otroligt god!




Ingredienser

400g mango, färsk eller fryst.
2 dl crème fraiche
1 chili
1 tsk curry

Mixa mangon, crème fraichen och kryddorna.
Klart att servera.


Här med kycklingen, vildris och en matig sallad.
// Trevlig kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar